Uspon na Čabulju

Ove nedjelje (06.01.2019.) red je došao i na Čabulju i njen najviši vrh Veliku Vlajnu 1780 mnv. Za one koji ne znaju, Čabulja je planina koja se nalazi 20-ak kilometara sjevero-zapadno od Mostara. Nas par koji nikada nismo bili na Čabulji, posebno smo se veselili ovoj turi. Krenuli smo u subotu (05.01.2019.) u poslijepodnevnim satima iz Kiseljaka do sela Bogodol koje se nalazi na 840 mnv., došavši do sela odlazimo do lokalne gostionice kod ''Bože'' gdje su nas čekali ključevi od planinarskom doma koji se nalazi odmah pored gostionice, tu smo prenoćili.

cabulja201916

Probudivši se ujutro nakon doručka oko 8:45 sati krećemo, ulaz na stazu je 50-ak metara dalje od objekta, a na samom ulazu vidljivo je istaknuta tabla sa informacijama i samom usponu. Prva dva i pol sata pješačenja prolazi se između kamenom ozidanih polja sa dobro markiranom stazom ali zbog jakoga vjetra i snijega zastajali smo par puta kako bismo uočili narednu markaciju. Tako dolazimo podno vrha, ispod stare bukove šume nailazimo na jezerce/lokvu koja je bila zaleđena i pod snijegom, odakle je za lijepog vremena i odličan pogled na vrh Velika Vlajna, međutim kako je bilo oblačno i snježno nismo vidjeli vrh. Nakon kraće pauze krećemo na završni dio uspona, hodajući kroz  bukovu šumu borili smo se sa dubokim snijegom. Izlaskom iz šume počeli su jaki udari vjetra a nedugo zatim na oko 100 metara do vrha dolazimo do leda te oblačimo dereze kako bi smo se uspjeli popeti do samoga vrha. Nakon otprilike četiri i pol sata stigli smo na vrh.

cabulja201902

Odavde se pružaju pogledi na kanjone Neretve i Drežanke, vrhove Čvrsnice, Prenja, Veleža, Vrana, Cincara te po bistom vremenu čak i Biokova. Ništa od pomenutog mi nismo vidjeli, jedva križ i oznaku vrha (1780 m). Zadržavanja na vrhu nismo imali tek dvije fotografije i povratak natrag. Stopu za stopom, kroz snijeg i  jak vjetar nazirali smo markaciju. Šuma je bila kakvo-takvo utočište od vjetra, dovoljno za kratki obrok i brzi pokret. Nakon nešto manje od osam sati hoda, bez poštene pauze stigli smo natrag do Bogodola. Nismo uspjeli napraviti fotografije kakve smo planirali i uživati u dalekim vidicima, ali smo uspjeli jednim djelom doživjeti Čabulju i njenu neopisivu ljepotu.

cabulja201914

Zarobljena među najimpresivnijim planinama BiH ponekad, nepravedno, bude zapostavljena, ali nam je pokazala svoju surovost i da je i ona zaista vrijedna poštovanja. Vratit ćemo Čabulji, prvom prilikom, nadamo se da će nam drugi put pružiti šansu da uživamo u dalekim vidicima. Ostale fotografije pogledajte u galeriji.